İnönü Mah. Cumhuriyet Cad. Sibel Apt. No:63 Kat:5 ŞİŞLİ-İSTANBUL
AMAÇ
Gümrük işlemlerinde kullanılan her türlü izin, belge ve onaya ilişkin işlemlerin ve kontrollerin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi, işlem sürelerinin kısaltılması, belgede sahteciliğin önüne geçilmesi, başvuruların standart hale getirilmesi, izlenebilirliğin artırılması, kullanıcı hatalarının ortadan kalkması, kurumlar arası entegrasyonun sağlanması, kontrollerin etkinliğinin artırılması, firmaların işlem maliyetlerinin düşürülmesi, belge kullanımlarına ilişkin detaylı bilgiye doğrudan erişimin sağlanmasıdır.
KAPSAM
Gümrük işlemleri sırasında istenen tüm belgelerin tek noktadan temin edilmesini ve gümrük işlemlerinin tek noktaya yapılacak başvuru ile yürütülerek tamamlanmasını sağlamaktır. Ticaret Bakanlığı’nca ve diğer ilgili kurumlarca düzenlenen, ithalat ve ihracata ilişkin gümrük işlemlerinde kullanılan izin, onay ve uygunluk belgelerine ilişkin başvurular Tek Pencere Sisteminden yapılmaktadır.
KİMLER FAYDALANABİLİR
Tek Pencere Sistemi, ticari miktar ve mahiyetteki eşyanın ithalat veya ihracat işlemini gerçekleştiren gerçek ve tüzel kişiler tarafından kullanılmaktadır.
BAŞVURU YERİ
Başvurular E-Devlet Kapısı’nda Ticaret Bakanlığı menüsü altında bulunan Tek Pencere Sistemi hizmeti üzerinden gerçekleştirilir. Sisteme giriş için E-Devlet Kapısı için gerekli yetkinin yanı sıra gümrük idarelerinden Tek Pencere Sistemi yetkisi alınması gerekmektedir.
ÖNEMLİ HUSUSLAR: