İnönü Mah. Cumhuriyet Cad. Sibel Apt. No:63 Kat:5 ŞİŞLİ-İSTANBUL
OMSİAD Yönetim Kurulu' nun, 24.02.2014 ve 06.05.2015 tarihlerinde DMO Genel Müdürü Sayın Tufan BÜYÜKUZUN' u ziyaretleri esnasında da dile getirdikleri Ofis Sektörünün ve DMO ilişkilerindeki sorunlar ve bu sorunlara ortak bir dilleçözüm üretilmesi adına yapılan çalışmaları neticesinde; 17.11.2015 tarihinde Devlet Malzeme Ofisi ile Ofis Mobilya Sektörü temsilcisi üye firmalarımızı bir araya getirilen "DMO_Ofis Mobilya Sektörü Toplantısı" 25 üye firmadan 29 kişinin katılımı ile gerçekleştirildi.
DMO’dan Genel Sayın Tufan BÜYÜKUZUN ile birlikte ilgili Genel Müdür Yardımcısı Şeref ÇOLAK ve ilgili Daire Başkanları toplantımızda hazır bulundular.
Toplantıda ilk olarak sektörün sorunları OMSİAD Genel Sekreteri Yasemen AYDOĞDU tarafından dile getirildi. OMSİAD sunumu sonrası DMO Katalog Dairesi Başkanı Hayati KAYABAŞ Katalog Dairesinin sunumu olan ve DMO, Tedarik Sistemi, Katalog Sistemi gibi konularda bilgi aktardı. Toplantı Katalog Dairesi Başkanlığı sunumundan sonra II. No’lu Satınalma Dairesi Başkanı Sayın Fatih YAVAŞIN özellikle sektörün en önemli sorunlarından fiyat analizleri, malzeme maliyet hesapları, teslim süreleri, EK4’ler gibi konuların olduğu sunumu ile devam etti. Özellikle tedarik öncesi yapılan fiyat hesaplamaları, malzeme maliyet hesaplamalarında değerlendirdikleri kalemler DMO tarafından sektörle ilk defa paylaşılan bilgiler olması yönünden önemli idi.
Sunumlardan sonra verilen ara sonrasında gerçekleştirilen ve başkanlığını DMO Genel Müdürü Sayın Tufan BÜYÜKUZUN ile OMSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Ercan ATA' nın yaptığı interaktif soru- cevap kısmı toplantının bir diğer önemli bölümü idi. Bu bölümde her iki taraf için öncelikli önemli olan güçlü bir iletişim yolu açmak, firma bazında değil sektör menfaatlerini düşünen bir anlayışa sahip olmak olduğundan soru ve sorunlara verilen cevaplar da samimi ve çözüm odaklı oldu.
Toplantıda başlıca çözüme kavuşturmak üzere dikkate alınan ve OMSİAD’ ın hazırlayarak sunacağı rapor sonrası DMO tarafından düzenlemeye gidileceği belirtilen konular;
•Risturn oranlarının yeniden düzenlenmesi, gerekirse stopajdan kesilmesi firma maliyetlerine ristürn oranının etki etmemesinin önlenmesi,
•Teslim sürelerinin adet bazında yeniden kademelendirilerek yeniden düzenlenmesi,
•2.Muayene sonrası asgari ücret miktarında gelen ceza bedelinin adet bazlı ceza oranı uygulanması,
•Dönemsellik sorununun çözülmesi bunun için gerekirse 6 aylık güncellemelerin yapılması,
•Sözleşme sürelerinin yeniden değerlendirilerek firma sayfalarının uzun süre kapalı kalmasını önleyecek çözümlerin üretilmesi,
•DMO Bölge Müdürlüklerinin mücbir sebeplerden doğan engellemelerde devreye girmesi ve firmaya destek vermesi,
•Teslim sonrası muayene de eksik hatalı v.s. teslimatlarda kademeli ceza sistemi uygulanması
olarak belirlendi.
Toplantı, toplantı esnasında görüşülen ve çözüm süreci başlatılacak olan sorunların rapor halinde DMO'ya sunulmasına karar verilmesi ve Üyeler ve DMO Bürokratlarının katıldığı öğle yemeği ve çekilen toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.